intensieve cursus Nederlands voor hoogopgeleiden

language campus op een vakantiepark in Drenthe

cursus + accommodatie (optioneel)

negendaagse intensieve blokken, 6 niveaus

5 dagen vrij nemen – 9-daage cursus (weekend+week+weekend)

een bewezen interactieve & efficiënte methode

150 deelnemers/jaar vanuit heel de wereld

erkenningen: NRTO, CRKBO, Bildungsurlaub

Intensieve cursus Nederlands: 100% focus!

Één keer per week les na een drukke dag op het werk? Op die manier duurt het lang voor je een volgend niveau bereikt. Als medecursisten dan ook nog eens lessen skippen of geen huiswerk maken, schiet het helemaal niet op.

Beter: geef het leren van de taal gedurende een korte periode alle prioriteit!

Laat de drukte van alledag even achter je. Doe een cursus in een inspirerende, rustgevende en gezellige leeromgeving, die zich niet beperkt tot de muren van het leslokaal … met mede-cursisten die net als jij zo snel mogelijk Nederlands willen leren.

Onze cursisten

Jaarlijks doen ca. 150 mensen mee aan onze winterschool. Bekijk de foto’s en video reviews.

Leeftijd

De minimumleeftijd is 18 jaar (in sommige situaties is het mogelijk vanaf 16 jaar mee te doen). Ongeveer 25% is jonger dan 25, 40% tussen 25-40 en 35% is ouder dan 40.

Nationaliteiten

Cursisten komen vanuit de hele wereld. Het komt regelmatig voor dat een groep van 12 cursisten ook 12 verschillende nationaliteiten bevat. De helft van de deelnemers woont al in Nederland. De andere helft reist vanuit het buitenland om deze cursus te doen.

Beweegredenen

Onze deelnemers hebben diverse redenen om Nederlands te leren: verhuizing, werk, studie, inburgeringsexamen, Nederlandse familie, een Nederlandse partner, etc.

Op de hogere niveaus doen mensen vooral mee om hun positie op de arbeidsmarkt te verbeteren. Onze opleidingen op de hogere niveaus zijn dan ook erkend als beroepsonderwijs (CRKBO).

Instructietaal & opleidingsniveau

Wij gebruiken Engels als instructietaal op de lagere niveaus. Op de hogere niveaus spreken de docenten enkel Nederlands. Het beheersen van Engels op B1 niveau is een vereiste. Organisatorische informatie vooraf wordt in het Engels toegezonden. Het leertempo van de cursus is gericht op hoogopgeleiden.

Click here for more testimonials.

Programma & prijzen 2023/2024

Klik hier voor de meest actuele cursusdata.

Kies:
– niveau 1, 2, 3, 4, 5 of 6
(lees: uitleg niveaus)
– locatie en datum
accommodatie (optioneel)
– 1 of meerdere periodes

Niveaus zijn opvolgend. Als je meer dan één niveau kiest, maak je een aparte reservering voor ieder niveau. Het opvolgende niveau steeds op een latere datum.

Samen wonen, samen studeren

Onze Language Campus is:

• een aantal bij elkaar gelegen gebouwen op een vakantiepark in Drenthe
  • bestaande uit 2 groepsaccommodaties en 10 vakantiehuizen
  • kameropties:
    – gedeelde slaapkamer, gedeeld sanitair
    – eigen slaapkamer, gedeeld sanitair
    – eigen slaapkamer, eigen sanitair
    – tweepersoonsslaapkamer, eigen sanitair

Het concept:

• laat even alles achter om je te focussen op je studie
  • in een groep mensen die allemaal hetzelfde doel hebben: zo snel mogelijk Nederlands leren
  • in alle rust, in de natuur
  • samen met andere taalcursisten in een vakantiehuis
  • alles op 1 plek: leslokalen en woonruimte
  • betaalbaar programma: groepsles + gedeelde accommodatie
  • zelf koken (om het betaalbaar te houden)

Klik hier om meer te lezen over onze Language Campus.

Onze eigen methode (niveaus 0, A1, A2, B1, B2)

We hebben onze eigen methode ontwikkeld: Het Lesboek. Lesboek 1 voor niveau 1+2 (0-A2), Lesboek 2 voor niveau 3+4 (A2-B1) en Lesboek 3 voor niveau 5+6 (B1/B2).

Deze methode integreert het online lesmateriaal van Bart de Pau (#dutchgrammar en ‘Heb je zin?’ – de soap om Nederlands te leren) met spreekoefeningen en interactieve lesvormen.

Onze methode is gebaseerd op het principe van ‘flipping the classroom’. Lees meer in dit artikel waarom dit een effectieve aanpak is.

E-learning: speciale aanbieding!

Cursisten van onze zomercursus krijgen gratis toegang tot de volgende e-learning materialen gedurende de cursus:
#dutchgrammar-1 (niveau 0/A1)
#dutchgrammar-2 (niveau A1/A2/A2+)
#dutchgrammar-3 (A2+/B1/B2)

De cursusprijs is inclusief toegang van 1 maand voor de cursus tot 1 maand na de cursus.

Kun je niet wachten? Je kunt ook een jaarlicentie kopen (49€ + BTW per niveau). De online materialen kun je gebruiken om je voor te bereiden op de cursus en om achteraf alle lesstof te herhalen.

Virale video’s

Elke Dutch Winter School nemen we video’s op met onze cursisten*. Daarin geven ze hun ongezouten mening over de Nederlandse taal en cultuur.

Deze video’s hebben miljoenen views op YouTube en Facebook.

Niet alleen mensen die Nederlands leren kijken naar de video’s, ook Nederlanders vinden het maar wat leuk om te zien wat mensen van buitenaf te zeggen hebben over hun land!

Klik hier om deze video’s te kijken

* alleen de cursisten die dat willen, de opnames vinden buiten lestijd plaats